קוראים

יום ראשון, 29 באפריל 2012

מדע על בר?! היום ב30.04.2012


מדעני מכון ויצמן למדע יגישו ב-30 באפריל: מדע על הבר.
מדעני המכון יגיעו ל-50 ברים ובתי-קפה נבחרים בתל-אביב, ויספרו לבליינים, בלשון שווה לכל נפש על השאלות הפתוחות ועל החדשות האחרונות מחזית המדע.


זה יקרה ביום שני, 30 באפריל, בשעה 20:30. 50 מדענים בכירים
  ותלמידי מחקר מצטיינים ממכון ויצמן למדע יגיעו ל-50 ברים ובתי-קפה נבחרים בתל-אביב וישוחיום שני, 30 באפריל, בשעה 20:30. 50 מדענים בכירים ידונו עם הבליינים, באופן לא רשמי ובשפה ידידותית, על השאלות המדעיות הפתוחות, על ההתרגשות המלווה כל תגלית, ועל החיים "על הקצה" בחזית הידע.
האם ייתכנו מציאויות מקבילות? מה יעלה בגורל היקום? כיצד נוצרו החיים? האם אפשר ליצור מוח מלאכותי? האם מיזוג גרעיני הוא הפתרון למשבר האנרגיה? האם אפשר – והאם נעז – להאיץ את האבולוציה? כיצד המוח זוכר את ריחות ילדותנו? אלה רק מעט מהשאלות שמדעני המכון ידונו בהן עם הבליינים בבארים.
מדע בתערוכה
בערב האירוע תיפתח בגלריה "דניאל" (רוטשילד 27) תערוכה "עולמות מקבילים" שתבטא את העובדה שהעולם "שלנו", הוא לא יותר מדרך אחת, אפשרות אחת לראות את "פני הדברים". אם מתבוננים לעומקים אחרים, בסדרי גודל שונים, במהירויות מסוימות, בטווח גלים אחר, ובטמפרטורות שונות, אפשר להבחין בקיומם של עולמות אחרים, המתקיימים בעת ובעונה אחת – אם כי במישורי קיום אחרים – עם המציאות שלנו. הדימויים המוצגים בתערוכה זו אינם עבודות אמנות, וגם אינם מוצגים דידקטיים. הם הדרך שבה המדענים מנסחים לעצמם – באופן חזותי – את התובנות החדשות שלהם באשר לארגון הפנימי של העולמות המקבילים, והחוקים השולטים בהם.
האירוע יתקיים בברכת עיריית תל-אביב ובשיתוף עם "טיים אאוט תל-אביב", בית-הספר חמד"ע, ומותג הוויסקי בושמילס
אלו הנושאים של ההרצאות על כוס בירה.
ועל זה נאמר בגמרא:
 ״לעולם ילמד האדם קודם לפני שיהנה״

אחרי שכבר למדתי מה ההבדל בין הנאה לסיפוק, אוכל להבין שהנאות צריכות להיות קטנות שמלוות סיפוקים גדולים המביאים אושר  גדול ושלווה :)) "המדע בבר" הינה אחת מדוגמאות הלא.


נשיא מכון ויצמן, פרופ' דניאל זייפמן מרצה בפאב על האפשרות לחיים מחוץ לכדור הארץ במסגרת אירועי בירה, מדע ומצב רוח בשנת 2010.


 נושאי השיחות עם מדעני מכון ויצמן ומיקומן
. פרופ' דניאל זייפמן, נשיא מכון ויצמן למדע .1
רדיו EPGP, שד"ל 7
מדע, יופי, ורווח כלכלי
מדוע לא כדאי לכוון בדייקנות אל המטרה אם רוצים להגיע אליה? מה קורה במוחו של מדען ברגע ההמצאה? האם פתרון יפה הוא גם נכון? איך קרה שמשוואות מתמטיות מצליחות לתאר את העולם? ואיך למקסם רווחים מהשקעות במדע? נשיא מכון ויצמן למדע מציע מידע פנים על מנועי הצמיחה של הכלכלה העולמית.
.  אלון ולנר2 .
אליעזר, בן יהודה 186
דרווין במבחנה: על אבולוציה מואצת ועל אנזים שמפרק גז עצבים
ההתפתחויות הדרמטיות בתחום הביולוגיה המולקולרית וההנדסה הגנטית מאפשרות כיום ליצור תנאים בהם מתרחשת אבולוציה מואצת של מולקולות ביולוגיות בתוך מבחנה. עקרונות האבולוציה הטבעית – קיומן של מוטציות אקראיות, ומנגנון סלקציה אשר בורר את המוטציות המועילות, ומשמר אותן – הן למעשה "אלגוריתם טבעי", אותו אפשר לרתום לשימושים ביוטכנולוגיים ורפואיים. השיחה תציג מחקרים בגישת "האבולוציה המכוונת", המאפשרים פיתוח אנזימים יעילים – כמו אנזים המסוגל לנטרל גז עצבים בדם, וכן הבנה טובה יותר של מנגנונים אבולוציוניים.
3 . ענת ארזי
אוגנדה, סימטת בית הבד 5
"ועוד הלילה חי…" – על שינה, ריח וזיכרון
גם בזמן שאנו ישנים, המוח ממשיך להיות פעיל. מה בדיוק המוח עושה בזמן שאנחנו ישנים? כיצד השינה משפיעה על הזיכרון? האם אנו יכולים ללמוד מידע חדש במהלך השינה? ומה הקשר בין כל זה לבין חוש הריח?
. פרופ' איתן גרוס 4
אוויטה, יבנה 31
מדוע תאים מתאבדים?
כאשר תא מזדקן, מפסיק לתפקד, סובל מנזקים או עלול להפוך לסרטני, נכנס לפעולה מנגנון מיוחד שמטרתו לשים קץ לחייו לפני שיגרם נזק חמור עוד יותר לגוף כולו. ליקויים במנגנון עשויים לגרום למחלות: במקרים של סרטן, לדוגמה, התאים אינם מתאבדים כדרוש, ואילו במחלות כמו אלצהיימר ושבץ יוצא המנגנון מכלל שליטה. פרופ' גרוס חוקר לעומק את הגנים והחלבונים המוציאים לפועל את ההתאבדות התאית, במטרה להבין את הקשר בינה לבין תהליכים אחרים המתבצעים בתא, ולאתר נקודות מתאימות לטיפול תרופתי.
. פרופ' אברי בן זאב 5
הגילדה, אחד העם 64
תאים נודדים בזרם הדם
כיצד ומדוע תאי סרטן מתחילים לנדוד, בדרכם ליצירת גרורות? כיצד אפשר למנוע מהם לצאת למסע ההרסני? חדשות ועדכונים אחרונים מחזית המאבק בין המדענים לתאים הקטלניים.
יש עוד 45 נושאים המרתקים. למדנו על נגישות וזמינות של מידע.
אני שואלת : מדע על הבר?! ועונה: כן, בכל מקום וכל הזמן צריך ללמוד. ידע זה כוח!    

כולנו מוזמנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה